14 Mar 2013

KIYMALI LAZANYA


Merhaba sevgili bloğ dostlarım nasılsınız iyisinizdir inşallah:))Bu gün çok mutluyum... Bir süredir içimi kemiren adını bile söylemek istemediğim bir hastalıktan dolayı hastane gidip geliyordum. Allahıma çok şükür test sonuçlarım temiz çıktıı:))Ama her ay kontrole gitmem gerekiyor. Buna da şükür diyorum. Aman hanımlar   30 yaşı geçmişsek en az yılda bir kez doktor kontrolüne gidelim.Sağlık ihmale gelmiyor. Allah tüm hastalarımıza acil şifalar versin diyorum ....
Neyse gelelim  ilk kez yaptığım lazanya tarifime...
 Biz çok sevdik Hilal hariç .İçinde kıyma olduğu için yemedi bir dahaki sefere sebzeli yapmayı düşünüyorum.Bu tarifi Oktay ustadan görmüştüm bire bir yaptım...
Şimdiden kolay gelsin:)

MALZEMELER
Yarım paket lazanya
500 gr kıyma
2 adet domates(ben yazdan hazırlamış olduğum şişe domatesinden kullandım)
2 adet sivri biber
1 büyük soğan
2 diş sarımsak
1 yemek kaşığı salça
3 yemek kaşığı sıvı yağı
2 su bardağı kaşar peyniri
tuz
karabiber

BAŞEMEL SOSU
3 su bardağı süt
2 yemek kaşığı un
1 yemek kaşığı tereyağı


YAPILIŞI
Soğanı ve sarımsağı yemeklik doğrayıp biraz kavuruyoruz.Kıymayı ekleyip kavurmaya devem ediyoruz.
Sonra doğramış olduğumuz biberleri de ekliyoruz daha sonra salça ve domates sosumuzu ilave ediyoruz. tuzunu karabiberini ilave edip ocaktan alıyoruz(ben içine yarım demet maydonoz da ekledim dilerseniz ekleyebilirsiniz)
Başemel sosunu hazırlamak için bir tencereye tereyağı ve unu kavuruyoruz. unun kokusu çıkınca azar azar sütü ilave ediyoruz hızlı bir şekilde karıştırıyoruz ki topaklanmasın. Sosumuz muhallebi kıvamına gelince ocaktan alıyoruz.Kare  bir borcama önce 2 yemek kaşığı sosu her yerine sürüyoruz üzerine lazanyayı diziyoruz üzerine gene sos sosun üstüne kıymayı ilave ediyoruz. Tüm malzemeleri bitene kadar tekrarlıyoruz. Lazanyaların aralarına kaşar peyniri serpmeyi unutmayalım. En son lazanyaların üzerine başemel sosumuzu döküyoruz.Önceden ısıtılmış 180 derecelik fırınımıza lazanya yumuşayana kadar yaklaşık 25 dakika kadar pişiriyoruz son 5 dakika kala çıkarıp kaşar peynirini ilave ediyoruz. Üstü kızarınca fırından çıkarıp 15 dakika dinlendirdikten sonra servis ediyoruz:)))
Afiyet olsun...

88 yorum:

  1. Hem geçmiş olsun, hem de gözünüz aydın. Lazenya valla kokusu geldi burnuma o kadar severim ama gene diyet triplerindeyim yapamam, yapsam da yiyemem.:)) Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şu diyete en kısa zamanda benimde girmem gerekiyor:) çok teşekkür ederim:)

      Sil
  2. Geçmiş olsun Elifçim.. Sağlık ihmale gelmiyor. Şükür bir şey çıkmamış. Ellerine sağlık. Oğlum çok sever.. Çok lezzetli görünüyor. Afiyetler olsun canım..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gelmiyor Oya ablacım çok şükürr bie şey çıkmadı...Çok teşekkür ederim:))

      Sil
  3. rabbim sağlık sıhhat versin canım.bişey çıkmadığına sevindim.yine mis kokular geldi sağdan sağdan:)ellerine sağlık.süper bir lezzet olduğu belli oluyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Amin canımm... Sen birde yaparken mutfağımdaki kokuyu duysaydınn:)çok teşekkür ederim canımm:)

      Sil
  4. yahu hiç lazanya denemedim denemem lazım bende geri kalmayım :)
    ellerine sağlık nefis görünüyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dene canım bende ilk denedim ama son olmayacak inan:) teşekkür ederim canım:)

      Sil
  5. elıne sağlık lazanya cok severım ben peynırlısınıde yapıyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında istediğin malzemeyle yapılabilir.Teşekkür ederim

      Sil
  6. gecmıs olsun aman dıkkat et kendıne

    YanıtlaSil
  7. Ellerinize sağlık lazanya tam kıvamında görünüyor.Ayrıca Allah şifalar ve sıhhat versin.

    YanıtlaSil
  8. geçmiş olsun canımm gözün aydın :) ben bayılırım lazanyaya ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim canım:)bizde çok sevdik.

      Sil
  9. Geçmiş olsun canım sen beni yakacaksın haberin olsun :) öpüyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Nuraycım:)bende öpüyorum canımm

      Sil
  10. Çok severim Elifimm lazanyaları sen de haşlamadan mı yaptın?Bir dahakin de bende öyle deneyim canım kolaylık olur valla laf aramızda bana en zor gelen yanı lazanya yapraklarını haşlamak geliyor:))şimdi olsa da yeseydim ellerine sağlık canımmm sevgilerimle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haşlamadan yaptım Vişnapım tarifte öyle yazıyordu bire bir uyguladım.Teşekkür ederim canımm sevgiler:))

      Sil
  11. canımmm yaa özür dilerim ilk geçmiş olsun diyecektim ki püü bana :((geçmişler gitmişler olsun kontrollerini sakın ihmal etme tatlım .

    YanıtlaSil
  12. Elifim geçmiş olsun , gözün aydın kötü bir şey olmadığına çok sevindim.
    Lazanya bizdede çok sevilir, ellerine sağlık canım..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Allahıma çok şükür kötü bir şey çıkmadı Feray ablacım. Lazanyayı bizde çok sevdik teşekkür ederim:)

      Sil
  13. eline sağlık adaşım
    ayrıca da çok geçmiş olsun
    testinin iyi çıkmasına sevindim
    kontroller konusunda çok haklısın
    bir de doktor korkusu olmasa :(
    kal sağlıcakla

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende hep ihmal ediyordum sağlık ihmale gelmiyor inan. Çok teşekkür ederim canım sevgiler:)

      Sil
  14. çok geçmiş olsun..ben de kısa bir süre önce benzer birşey yaşadım.almadığım bir tahlil sonucu beni alıp nerelere götürdü..neyse ki korkularımızdan kurtulduk...tarfe gelince biraralar ne çok yapardım.şimdi üşenip yemeğini yapıyorum...ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sanada geçmiş olsun canım. Çok teşekkür ederim:)

      Sil
  15. Geçmiş Olsun...Tüm Hastalara Acill Şifalar..

    YanıtlaSil
  16. Elifcim geçmiş olsun yaa! Rabbim uzak etsin inşaAllah..
    Ne zamandır lazanya denemek için tarif arıyordum ne iyi yaptın bu tarifi vermekle, denerim artık:) kendine iyi bak canım!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aminnn canım... Çok şükür iyiyimm. Lazanya nefis oldu ilk denememe rağmen çok sevdik dene canım :)

      Sil
  17. canım,çok geçmiş olsun ,benden tavsiye :asla kötü düşünmeyeceksin,işini kafanda bitirirsen zaten kurtuluşun olmaz ,denenmiş,test edilmişim ,güzel düşün,her şey güzel olacak.
    Lazanya bizde tavuklu kıyma( bıçak ile minicik doğranmış da olur) ile yapılırdı ,ablamız çok severdi,ama küçük hanım sevmiyor lazanyayı ,evde böyle gıcıklar olduktan sonra insan ne yapçağını şaşırıyor.büyük kız her şey yemiyor gibiydi ,ama küçük ablasını arkasında saklanırmış.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahhh Melezcim şu kafaya takmama meselesi yok mu işte ben onu yapamıyorum en küçük şeyi bile takabilen biriyim ama çaresini bulmam lazım:))benim küçük hanımda ıspanaklı istedi malum et yemeyince:) bir daha ki sefere sebzeli deneyeceğim.

      Sil
  18. lazanyan süper olm ş canım hemen deneyeceğim ellerini sağlık ayrıca tak,pç,n olduğun için çokkk teşekkür ederim canım:)))

    YanıtlaSil
  19. Çok çok çok geçmiş olsun,temiz çıktığına çok sevindim:)Lazanya da süper görünüyor,ellerine sağlık:)

    YanıtlaSil
  20. güzel sonuçlar almanıza çok sevindim...
    lazanya süper olmuş, ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet temiz çıktı şükürler olsun:) teşekkür ederim canım.

      Sil
  21. Canım,
    kıyamam sana. Allaha çok şükür .
    Ellerine sağlık. Çok güzel görünüyor.
    Sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok şükürrr...Teşekkür ederim sevgiler:)

      Sil
  22. elifim hayırlı günler nasılsın:)))
    benim evdekinler görmesin çoooook severler en iyisi tepsiyi alsın ablası:)))
    eline sağlık miiiissss kuzum:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hayırlı günler ablamm iyiyim çok şükürr:) al ablam afiyet bal şeker olsun:) çok teşekkür ederim öpüyorum canımm:))

      Sil
  23. Canım çok geçmiş olsun.Allah acil şifalar versin.Lazanya çok güzel gözüküyor.Ellerine sağlık:))

    YanıtlaSil
  24. Canım geçmiş olsun lazanyayı çok severim uzun zamandır yapmadığımı hatırladım:)))Ellerine sağlık, sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Deryacım bende ilk defa yaptım ama çok sevdik:) teşekkür ederim:)sevgiler

      Sil
  25. Sağlık en muhteşem lezzet, lazanya muhteşem görünüyor, elinize sağlık.:)

    YanıtlaSil
  26. Sevgili Elif, çok geçmiş olsun. Herşeyin yoluna girmiş olması haberin beni çok mutlu etti.

    Lazanya hiç yapmadım ama çok severim. Özellikle eşim çok sever. Denemek gerek değil mi:))
    Cesaretimi topladığım birgün yapmayı deneyeceğim. Mutfak işleri pek bana göre değil:))
    Ellerine sağlık. Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok basit yapabilirsin canım:)) bende daha önce yapamam sanmıştım ama sonuç ortada:)çok teşekkür ederim Heyyficim:))sevgiler

      Sil
  27. gecenin bu saatinde canımı istetecek kadar güzel görünüyor, ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  28. kıymalı lazanya nefis bir lezzet :) ellerine sağlık
    gözünaydın olsun canım çok sevindim
    ben de o tahlillerle boğuştum durdum:( anlıyorum
    sağlıcakla kal

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sana çok geçmiş olsun:(teşekkür ederim sevgilerimle:)

      Sil
  29. Çok geçmiş olsun tahlillerin temiz çıkmasına çok sevindim.
    Kıymalı lazanya harika görünüyor, bende severek yerim :) ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  30. Sevgili Elifcigim,öncelikle tahlil sonuclarinin temiz cikmasina cok ama cok sevindim.Aman aman kontrollerini ihmal etme.
    10 yildir sürekli doktor kontrolundeyim,o kontroller sayesinde halen yasiyorum.Risk asla azalmiyor,hatta yas ilerledikce daha cok artiyor.
    Önce CAN de ki,CANANin iyi olsun....
    Gece gece blog gezmelerini sevmem,gördüklerim beni benden alip götürüyor cünkü:))Ellerine saglik,yiyenlere afiyetler olsun

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sana da çok geçmiş olsun Yıldızcım. Çok teşekkür ederim:)

      Sil
  31. Elifcim öncelikle çok geçmiş olsun canım,Rabbim sağlık versin inşaAllah..
    Lazanyana gelince muhteşem görünüyor şu anda gecenin 00:49 u ve nasıl canım çekti anlatamam,yani böyle ağzımın suları aktı resmen:D
    Oradan bir tabak rica edicem senden, yoksa ancak rüyamda görürüm bu gece:D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Al Banucum afiyet bal şeker olsun:) çok teşekkür ederim canım

      Sil
  32. Lazanya çok severim:)Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  33. Bayılırım Lazanyaya ellerinize sağlık.Sevgiler

    YanıtlaSil
  34. .günaydın canım,yine geldim ,aslında doğal deterjan için Feray yazı yazmış,buraya bak : http://ferkay.blogspot.com/2013/03/dogal-bulasik-makinesi-deterjani.html
    Sebzeli lazanya ise ben soğanlı,biberli,domates sos yapık öyle yediriyorum .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Baktım Melezcim malzemeleri toplayıp deneyeceğim inşallah bundan sonra kendi deterjanımı kendim yaparım.Lazanyayı bende ıspanaklı yapmayı düşünüyorum ama senin dediğinde güzel olur küçük hanım beğensinde:))

      Sil
  35. Merhabalar,

    Önce temiz çıkan test sonuçlarınız için gözünüz aydın der ve çok büyük geçmişler olsun dileklerimi sunarım.

    Kıymalı Lazanya'nın görünümü de çok güzel. Elinize ve emeğinize sağlıklar dilerim.

    Selam ve dualarımla birlikte en Güzel'e emanet olun efendim, saygılarımla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Recep bey. Sizde ALLAH'A emanet olun. saygılar.

      Sil
  36. Çok geçmiş olsun.
    Güzel düşünelim herşey daha da güzel olsun.
    Ellerine sağlık lazanya da lezeetli görünüyor.
    Sevgiler.))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim canımm:) sevgiler:))

      Sil
  37. Çok şükür canım,iyi olmana sevindim.Rabbim korusun hepimizi:)
    Lazanyandan uzatıver bakalım bir tabak:))
    Hayali bilem güzel:)
    Ellerine sağlık canım:)

    YanıtlaSil
  38. Al canım afiyet olsun:)amin canımm evet Melihacım Allah'ıma çok şükür temiz çıktı sonuçlarım. Allah bütün hastalara tez zamanda şifalar versin...

    YanıtlaSil
  39. ELİF'İM ÇOK GEÇMİŞ OLSUN
    GÖZÜMÜZ AYDIN SONUÇLAR TEMİZ ÇIKMIŞ
    LAZANYA DA MUHTEŞEM GÖZÜKÜYOR
    ELLERİNE SAĞLIK
    HAYIRLI AKŞAMLAR

    YanıtlaSil
  40. Çok teşekkür ederim Seyyah ablacım sana da hayırlı akşamlar.

    YanıtlaSil
  41. Canim benim cok gecmis olsun. Guzel haber verdin hepimize.
    lazanyanda nefis olmus gibi. Biliyorsun cok bakamiyorum bloglara..ama ozledim..sevgilerimi biraktim kocaman

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dostbahçem çok teşekkür ederim canımm:) çok özledik seni öpüyorum kocaman:))sevgiler

      Sil
  42. Canım çok geçmiş olsun, iyi çıkmasına çok sevindim... Daha önünde güzl ışıklı bir ömrün var

    Gelelim lazanyaya, hiç yapmadım hep hazır yedim ama tek kelimeyle bayılırım diyebilirim:))) valla Ateş böceğinden fırsat bulursam mutlaka deneyeceğim, pratik buldum

    Sevgiler ve uzun sağlıklı bir ömür diliyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu güzel dileklerin için çok teşekkür ederim Mügecim:)lazanya gerçekten çok pratik dene canım :) seni ve kuzunu kocaman öpüyorum canım:)sevgiler

      Sil
  43. Canım çok geçmiş olsun. Tahlillerinin temiz çıktığına çok sevindim. Evet şu kontrolleri çoğumuz ihmal ediyoruz... Sağlık şakaya gelmez. Allah korusun canım....
    Lazanyanın kıymalısını çok severim. Harika görünüyor ellerine sağlık canım...
    Sağlıkla kal,
    Sevgiler:))))))

    YanıtlaSil
  44. Kesinlikle ihmal etmemeliyiz:)teşekkür ederim Fatoşcum:) sevgiler

    YanıtlaSil
  45. Lazanyan harika gözüküyor canım ellerine sağlık..Piştikten sonra 15 dakika bekleyebildinmi bari :) ben bu görünüşe en fazla 2 dakika dayanabilirim oda ağzım yanmasın diye :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dayanmaya çalıştım zor da olsa:))teşekkür ederim canım:)

      Sil
  46. Çok severim ben lazanyayı. Ellerine sağlık canım. Bloğumda nevresim takımı hediyeli çekilişim var. Katılırsan çok mutlu olurum.

    http://www.bakbuharika.com/2013/03/evideacomdan-1-kisiye-cift-kisilik.html

    YanıtlaSil
  47. bayıldım sıze ve yaptıklarınıza banada bekelrım takıpteyım sevgıler :)

    YanıtlaSil
  48. Hoş geldiniz bloğuma:) çok teşekkür ederim:))

    YanıtlaSil