18 Eyl 2013

ISLAK KEK




Yine arayı açtım:))sizlere de uğrayamadım kusura bakmayın...Çok yoğun günler geçiriyorum bloğuma bile giremiyorum sabahın köründe kalkıyorum  malum okullar açıldı ...Oğlum sabahçı olunca erken kalkmak şart oluyor ...  Benim miniğimde bu sene anasınıfına başladı:)) çok heyecanlıyız her gün eve geldiğinde okulda neler yaptıklarını heyecanla anlatıyor. Bir kaç haftaya kadar her şey rayına oturur diye düşünüyorum... Allah bütün evlatlarımıza zihin açıklığı versin, başarılar diliyorum bütün evlatlarımıza :))Efendim bu gün sizlere  yapımı oldukça basit bir kek tarifi vereceğim ben ilk defa ıslak keki küçük silikon kek kalıbında denedim ve çok memnun kaldım :)  umarım sizde beğenirsiniz... Kalın sağlıcakla:))

MALZEMELER
3 yumurta
1 su bardağı şeker
2 çorba kaşığı kakao
2 çay bardağı süt
yarım su bardağı sıvı yağ
1 paket kabartma tozu
vanilya

SOSU İÇİN
1 çay bardağı süt
2 yemek kaşığı kakao
HAZIRLANIŞI
Yumurta ve şekeri mikserle iyice köpürene kadar çırpalım. Üzerine sütü ve yağı da ekleyip biraz daha çırpalım. Ayrı bir kapta un ,kabartma tozu vanilya ve kakaoyu karıştırıp sıvı karışıma eleyerek ekleyelim . Homojen bir karışım elde ettikten sonra yine kekimizin üzerinde kabarcıklar oluşana kadar çırpalım...Küçük silikon kek kalıplara eşit miktarda paylaştıralım.Kek kalıpları yağlamaya gerek yok. Kekimizi 180 derecelik fırında pişiriyoruz pişip pişmediğini kürdan testinden anlayabilirsiniz:)fırından çıkarmış olduğumuz keklerimizin üzerine ılık sütle kakoyu karıştırıp kaşık yardımlarıyla paylaştıralım... Keklerimiz soğuyunca afiyetle sevdiklerimizle beraber yiyoruz...Afiyet olsun.

24 yorum:

  1. Hayırlı osun çocukların yeni eğitim yılı. Rabbim zihin açıklığı versin! :) Islak kekler çok şahane görünüyor bu tarifi denemek lazım ellerine sağlık! :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Amin canım Allah bütün evlatlarımıza zihin açıklığı versin:) çok teşekkür ederim:) sevgiler

      Sil
  2. Canım özlettin kendini.hayırlı olsun.Zaten çocuklar okul hayatına başladımı yıllar bir çırpıda geçiveriyor ve bir de bakmışsın ki büyüyüp kocaman olmuşlar.Rabbim yardımcınız olsun.
    Ellerine sağlık,nefis bir tarif.sevgilerimle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu sıra çok yoğunum Şulecim zamanım yetmiyor bloğuma girmeye:))malum okullarda açıldı..Çok teşekkür ederim canım:) benden de kocaman sevgiler:))

      Sil
  3. Hayırlı olsun Elif'ciğim, sabahçılık zor hakikaten:( ben çocukken donardım Ankara'nın soğunda, hiç okula gitmeyi sevmezdim:)))ıslak kek müthiş görünüyor, eline sağlık canım, afiyet olsun

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahhh Müjde ablacım erken kalkmak resmen işkence:(Çok teşekkür ederim canım:))

      Sil
  4. Canım çok şirin duruyor ıslak keklerin renkli kalıplar içerisinde, ellerine sağlık. Haftada bir pişer bizde de çikolatalı kek nefis bir lezzet.
    Sevgilerimle..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bizim evinde baş tacıdır kendileri çocuklar pek sevdiler:)çok teşekkür ederim Öznurcum benden de sevgiler...

      Sil
  5. Elifcim ellerine sağlık. Kuzucuk okuldan döndüğünde, anneciği neler hazırlamış olacak:) Bu arada görüntü muhteşem:)) Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evett öğlen geliyorlar ikisi de okuldan sofra hazır bir şekilde onları bekliyor:)çok teşekkür ederim canım...Sevgiler benden de:)

      Sil
  6. Tüm dualara amin diyorum canım bu kekler okul için beslenme için çok uygun canım eline sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle çok uygun:) çok teşekkür ederim canım:)

      Sil
  7. Canım Allah kolaylıklar versin sana ve tüm okullu Annelere :)

    Çok severim ıslak keki..Porsiyonluk olmasıda hoş olmuş ellerine sağlık canım...Afiyetle yiyin...Çocuklara çok çok öpücükler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aminn Ayşegülcüm:)çok teşekkürler canım öpüyorum:)) sevgiler

      Sil
  8. Canım canım ne güzel olmuşlar ellerine sağlık ne zamandır ben de yapayım istiyorum da ah bir türlü fırsat bulamadım en kısa zamanda yapmalıyım böyle seninki gibi olmalı hemde,bayıldım görünümlerine afiiyetler olsun tatlım çok öpüyorummm.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Harika oluyor Vişnapım çocuklar çok sevdiler bizim evde sık sık yapılır oldu kendileri:))öpüyorum canımcım seni:) sevgiler

      Sil
  9. http://pinarintarifdefteri.blogspot.com/canım ellerine sağlık.nefısolmus.sayfamasızı ekledim.tarıfleınızın takıpcısıyımsevgılerımı bırakıyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim benden de sevgiler:))

      Sil
  10. Elifcim iki cocuk sahibi ve okullu olmalari tabiki tum zamanini aliyordur..yinede firsat bulup tarif paylasmissin hemde nefis olmuslar..minik personel kek ler:)) kaldimi hic?? gelecegim sabah kahvesine:)) kucakladim sevgiyle..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle bütün vaktim okullarda mekik dokumakla geçiyor:)) sen gel iki dakikada yapıveririm sana:) benden de kocaman sevgilerr...

      Sil
  11. Canım eminim çok zordur iki çocuk, ev işleri, okul vs...
    Sana kolaylıklar diliyorum.
    Bu arada ıslak keke bayılırım...
    Ellerine sağlık...
    Sevgiler canım...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah ahh canım bütün günlerimiz dolu dolu geçiyor birazcık yorucu olsada idare ediyoruz:)çok teşekkür ederim benden de sevgiler:))

      Sil