21 Eyl 2014

HAŞHAŞLI İRMİK TATLISI

Merhaba canım blog dostlarım biliyorum arayı epey açıyorum ama, inanin fırsat bulup bir türlü yazamıyorum:(işin aslı şu akıllı telefon yüzünden bilgisayarın başına geçmiyorum :))sizleride ugrayamiyorum:(birde bildiginiz üzere Babamız hala yurt dışında, bütün is güç bana bakıyor, hele bu yaz inanırmısınız hiç evimde durmadım .Yaz demek benim için dinlenmek değilmiş bunu bir kez daha anlamış oldum:) neyse efendim bu kadar gevezelik yeter. Gelelim sebebi ziyaretimizee:) bir  tatlı bu kadar mı güzel olur ,görüntüsü ayrı güzel tadı görüntüsünden de güzel :) bakalım ben bu tatlıyı nasıl hazırlamışım:))
Malzemeler:
1:litre süt
7: yemek kaşığı irmik
10: yemek kaşığı şeker
1: paket vanilya
1: yemek kaşığı tereyağı veya margarin
1: tatlı kaşığı haşhaş
isteğe bağlı damla sakızı
Sos için hazır orman meyveli sos kullandım ben. Siz dilediğiniz sosu  kullanabilirsiniz.
Yapılışı:
Sütü derin bir tencere içerisine dökelim,  yağ hariç bütün malzemeleri tenceremize alalım sürekli karıştırarak orta dereceli ocakta göz göz olana kadar  pisirelim. Yağını ekleyip ocaktan alalım,bir iki dakika daha karıştırdım ki üstü kaymak tutmasın.Küçük silikon kek kalıplarımızı önce suyla ıslatalım içlerine tatlımızdan eşit bir şekilde dökelim ılınınca buz dolabına koyalım en az 1 saat dolapta bekleyelim,biz de bu arada sosumuzu hazırlamyalım.Dolaptan çıkardığımız tatlımızı silikon kalıplardan çıkarıp servis tabağına ters çevirip koyalım üzerinde sosumuzdan dökelim :) servise hazır
Afiyet olsun...


11 yorum:

  1. Elinize sağlık haşhaş tatlılara da çok yakışıyor ama irmikli tatlı olarak ilk kez görüyorum üzerindeki sosuyla da enfes görünüyor;) görsel olarak da çok hoşmuş gerçekten.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Farklı tatları çok seviyorum emin olun irmik tatlısına haşhaş çok yakışıyor:) çok teşekkür ederim sevgilerimle

      Sil
  2. Elifim ellerine sağlık, gerçekten çok şık bir sunum ve tadını tahmin edebiliyorum. Tarhanalar, erişteler de oldu. Kışa çaya, çorbaya geliyorum:)) Sevgiler yolladım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gel canım benim beklerim her zaman :)hepimize yetecek kadar kış stogumuz var:)) çok teşekkür ederim :) bendende kocaman sevgiler...

      Sil
  3. nefıs olmuş ellerınıze saglık..bende beklerım sayfama..sevgılerımı bırakıyorum

    YanıtlaSil
  4. Ooo eline saglik Elifcim afiyetler olsun..hashasim yok ama irmik tatlisi yapayim bende bugun..gordukce canim istiyor olmuyorki :)) sevgiler canim benim..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahh keske yakın olsaydık da sanada ikram edebilseydim. Haşhaş olmadan da olur:) çok teşekkür ederim canım benim :) bendende kocaman sevgiler. ..

      Sil
  5. Becerikli arkadaşım, ne kadar pratik ve güzel görünen bir tatlı bu.
    Hemen kaydettim. Mutlaka yapacağım. Sonucu da haber veririm...
    ellerine sağlık canım...
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  6. Elifcim bir daha arayı uzatma bu kadar :)Özledik seni yahu :)Ama çok güzel bir tatlıyla gelmişsin..Ellerine sağlık nefis görünüyor..Öpüyorum kocaman :)

    YanıtlaSil
  7. Harika görüntü eline sağlık canım

    YanıtlaSil