14 Şub 2013

HİNDİBA SALATASI


Bu gün pazara gittiğimde  soluğu ot satan teyzelerin yanında aldım:))  Her zamanki gibi, çok seviyorum ot yemeklerini hele yanında da köy ekmeği varsa değmeyin keyfime:) Bu gün daha önce adını ve faydalarını duyup ama hiç tatmadığım bir ot aldım hindiba, satan teyzeye sordum nasıl pişirilir diye salatası güzel olduğunu söyledi, eve geldim hemen haşladım tadı harika... Biz çok sevdik, neyse gelelim tarifimize şimdiden Afiyet olsun
MELZEMELER
Yarım kğ hindiba
zeytin yağ
1 limon
tuz
YAPILIŞI
Hindibağımızı bol suyla güzelce yıkıyoruz. Yıkadığımız otumuzu ikiye bölüp haşlıyoruz, haşladığımız otumuza zeytin yağı limon tuz ekliyoruz ve de afiyetle yiyoruz:))

24 yorum:

  1. Bende otları çok severim ama kahvaltılarda veya et yemeklerinin yanında çiğ olarak:)
    sırf sebze yemeği yiyince biriki saate acıkıyorum ben :) bu otu hiç denemedim canım alıp bir denemek lazım çok hafif olmuş eline sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim kahvaltıda bende çok severim otları:)sevgiler canım

      Sil
  2. Ellerine sağlık Elif ne değişik yemekler varmış bilmiyoruz Rabbim ne güzel şeyler yaratmış bizler için binlerce şükür olsun,öpüyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu güne kadar bende neden yemediğime şaşıyorum,çok teşekkür ederim canım bende öpüyorum:)

      Sil
  3. Ne iyi etmişsin,ben de hiç yemedim,eminim güzel olmuştur,ellerine sağlık:)

    YanıtlaSil
  4. Hindiba salatasına bir de sarımsak koysak yakışırmı acaba Elifim?Çok eskiden annemler yerdi acı der yemezdim.Şimdi bende bulsam alacağım hindibayı ellerine sağlık çok şifalı olduğunu söylüyorlar.Ayrıca bloğunda ki müzikte şahane çok sevdim .

    YanıtlaSil
  5. Yakışırdı kesin Vişnapım işte ilk denemem, çok beğendim bir daha ki sefere sarımsak koyarım şifalıymış bende yeni keşfettim :) bloğumdaki müzik insanın içine huzur veriyor:) sevgiler öptüm çok

    YanıtlaSil
  6. ayy çok merak ettim hindibayı:)bulursam yapacağım bende
    omurinandi.blogspot.com bende beklerim sevgiler

    YanıtlaSil
  7. biliyorum bu otu. bizim buralarda çok ama çok ot var. annem her çeşit otu pişiriyor. ben hepsini yemem. otla çok aram yok malesef. ama annem bu hindiba otunu çok yapar ve bana acımtrak geldiği için hiç yemiyorum ama ot yememem etçil olmamdan kaynaklanıyor gibi. neyse sevdiysen sorun yok. eline sağlık afiyet olsun

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende yeni keşfettim bu otu evet biraz acı ama lezzetli teşekkür ederim :) sevgiler

      Sil
  8. İyiki uğramışım en sevdiğim salatalardan biri ellerine sağlık sevgili Elif'im..

    YanıtlaSil
  9. Hoş geldiniz...Çok teşekkür ederim:)

    YanıtlaSil
  10. BEN HİÇ YEMEDİM DESEM:))AMA MADEM DENEDİN VE GÜZEL OLDUĞUNU SÖYLÜYORSUN BENDE İLK FIRSATTA DENEYECEĞİM ELİFCİM:))ÖPÜYORUM SENİ..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dene Zeyncum çok şifalıymış...Çok teşekkür ederim canımm bende öptüm:)

      Sil
  11. Bizim bahçelerde dolu hindiba, nasıl yayılıyorlar bilsen... bütün çimleri yok ettiler... Ne zamanki internette buldum, faydalarını okudum dokunmuyorum artık :)
    Haşlayınca bilmem yararları azalır mı... Ben her tür salatanın içine çiğ olarak elimde doğruyorum, tek başına gerçekten çok buruk tadı var....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında haşlayınca vitamini gidiyor diye düşünüyorum.İlk defa denedim salatası güzel oldu ben içine sarımsağı unutmuşum sarımsaklı daha da güzel olur sanırım:)

      Sil
  12. Çok sevdiğim bir ottur. Ama İstanbul'da şimdi kalkıp metroya mı gidelim? Oldğunu umut ederek. Bie de içine yumurta kıracaksın süper olur. Elinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim bende ilk defa yememe rağmen çok sevdim:) sevgiler

      Sil
  13. Bu otuda bilmiyorum:(
    Adını duydum ama hiç yemedim.
    Ellerine sağlık, eminim çok lezzetlidir.
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  14. bende sebzeleri otları çok severim bu yüzden baharda pazarları dolaşmak çok hoşuma gider her yer yemyeşil otlarla bezenir
    bunu hiç denemedim eminim çok güzeldir
    ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  15. Pazarda ot satan teyzelerin yanında bulurum kendimi her defasında:) teşekkür ederim:)

    YanıtlaSil