9 Tem 2014

ŞERBETLİ COCO STAR KURABİYE

Merhaba canım bloğum seni ne kadar  ihmal etmişim :(( çok da özlemişim tam 6 ay olmuş... Arkadaşlarımı da çok özledim:(( onları da çok ihmal ettim hepsinden tek tek özür diliyorum... Beni merak eden  arayıp soran canım arkadaşlarıma da çok teşekkür ederim... Biz çok iyiyiz her şey aynı bu sene oğlum da kızım da çok yoğundu, okullar, kurslar derken zaman nasıl geçti anlayamadık vallahi:))bildiğiniz üzere sevgili eşim hala Afrika Türkiye arası mekik dokuyor:)) bizden haberler şimdilik bu kadar... Bundan sonra inşallah daha sık güncellerim bloğumu:) neyse efendim gelelim asıl işimize öyle değil mi:))

Kesinlikle tavsiye ettiğim bir tatlı tarifiyle karşınızdayım efendim... Tadı damakları şenlendirecek hem hafif demde çok lezzetli hele de hindistan cevizi seviyorsanız tam size göre bir tatlı:)) eeee haydi o zaman gelsin tarifimiz:)) şimdiden afiyet olsun...

HAMURU İÇİN:

Yarım paket oda sıcaklığında yumuşamış margarin
1 çay bardağı sıvı yağ
1 çay bardağı toz şeker
1 küçük paket kakao
1 yumurta
1 paket vanilya
1 paket kabartma tozu aldığı kadar un

İÇİ İÇİN:
2 su bardağı hindistan cevizi
1 yumurta akı
1 su bardağı pudra şekeri

ŞERBETİ İÇİN:
1 buçuk su bardağı soğuk süt
1 buçuk su bardağı şeker

SÜSLEMEK İÇİN:
1 paket (80gr) beyaz çikolata

HAZIRLANIŞI
Hamuru için bütün malzemeleri yoğuralım kulak memesi kıvamında bir hamur elde ederim.Hamuru ceviz büyüklüğünde parçalara ayıralım, bu ölçüden ben yaklaşık 25 tene çıkarttım...
iç malzemesini de hindistan cevizi pudra şekeri ve yumurta akıyla yoğurup 25 parçaya ayırıp yuvarlayalım. Sonra hamurların içini oyup top şeklindeki hindistan cevizini yerleştirip hamuru kapatalım. Yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine belli aralıklarla kurabiyelerimizi koyalım. Önceden ısıtılmış 180 derecelik fırında 35 dakika  pişirelim.Şerbeti için de bir kapta sütün içine şekeri koyup şeker eriyene kadar karıştıralım.Ama süt soğuk olsun.Kurabiyeler fırından çıkınca hemen soğuk şerbetin içine  atalım,bir dakika sonra kurabiyeleri şerbetin içinden çıkartalım kurabiyeler iyice şerbeti çektikten sonra üzerine  erittiğimiz çikolatayla istediğimiz şekilde süsleyelim...AFİYET OLSUN...

 Hayırlı ramazanlar:)))

4 yorum:

  1. Canım ellerıne saglık..nefıs bır tatlı bende kısa bır sure önce denedım..bloguna dönmene sevındım.. Nefıs lezzetlerını merakla beklıycem...hayırlı ramazanlar sevgılerımı bırakıyorum canım

    YanıtlaSil
  2. Elifcim ne guzel bir tarifle geri donmussun:)) arada sirada hep bir ayrilik oluyor blog dan bloglardan..sevgiler biraktim kocaman:)

    YanıtlaSil