25 Eyl 2014

Çiçek ekmek

Huhhuuu kendimle gurur duyuyorum ve artık bloğumu daha sık güncellemenin gururu bu :))bu gün bu güzel çiçek ekmeğimin tarifiyle geldim karşınıza hem görüntüsü hemde tadıyla aile fertlerinden tam not aldı ekmeğim seviyorum ekmek yapmayı çocuklarımada gönül rahatlığıyla yediriyorum haydi bakalım gelelimmi tarifimize şimdiden kolay gelsin :)
MALZEMELER
2 su bardağı süt
2 yumurta
2 bardak kepekli un
2 bardak un (eğer az gelirse biraz daha ekleyebilirsiniz)
2 yemek kaşığı pakmaya
1 yemek kaşığı şeker
1 tatlı kaşığı tuz
YAPILIŞI
Sütü elimiz yanmayacak kadar ısıtalım derin bir kabın içine sütü  seketi ve pakmayayı ekleyelim 15 dakika kadar kabarmasını sağlayalım daha sonra sırasıyla önce yumurtayı yanlız yumurtanın birtanesin sarısı üstüne sürülmek üzere bir kenara koyuyoruz. Hamuru ne çok sert nede çok yumuşak olacak.Hamuru en az 45 dakika mayalanması dinlendiriyoruz. Sonra tepsimizi önce  fırça ile sağlayalım daha sonrada un serpelim hamurumuzu 8 eşit parçaya bölelim sonrada resimdeki gibi çiçek şeklini verelim üzerine ayırmış olduğumuz yumurta sarısını sürelim ve çörek otu serpip 30 dakika daha mayalandırıp  önceden ısıtılmış 180 derecelik fırında en az 45 dakika pisirelim Ohh evimiz mis gibi ekmek koksun
Afiyet olsun
Sevgi


1 yorum:

  1. Bu ara bu ekmekler, lavaşlar ve bazlamalar beni çok etkiliyor.:)) Havalar serinledi ya pazar sabahları için, taze pişmiş hamur kokusu, tereyağ ve tulum peyniri üçlemesi beni benden alıyor.:)) Ellerine sağlık Elifim.

    YanıtlaSil